proiectare personalizata
peste 25 de ani experienta
100% romanesc

Autofreza de zapada cu modul de pompieri

Destinatie

Autofreza este destinată intervenţiei în situaţii speciale, asimilate celor de urgenţă în condiţii deosebite şi gestionării traficului pe drumurile publice pe timp de iarnă, iar vara este destinată intervenţiei la stingerea incendiilor de pădure şi vegetaţie uscată. Poate fi utilizat pentru transportul de materiale şi substanţe de stingere la locul intervenţiei.

 

 

Aceasta este echipată pentru iarna cu:

  • freză de zăpadă,
  • lame de zapadă
  • modul pentru împrăştierea materialului antiderapant,
  • container abroll
  • şi modul de stins incendii cu bazin.

 

Dispozitiv de încărcat containere tip cârlig Skibicki HKS10:

  • Capacitatea de încărcare: 10.000 kg;
  • Înaltimea cârligului: 1.570 mm;
  • Lungimea maximă a containerelor care pot fi încarcate  : 3.900-5.500 mm;
  • Presiunea de lucru: 300 bar;
  • Sistem de blocare al containerelor pe exterior in conformitate cu DIN 30722;
  • Control pneumatic al echipamentelor;
  • Control din interiorul cabinei;
  • Capacitate rezervor ulei hidraulic: 80 l;
  • Sistem prevazut cu supape de siguranţă;
  • Lămpi de gabarit pe ambele părţi;
  • Banda reflectorizantă în conformitate cu normele RAR.

           

Caracteristici tehnice

 

Autospecială:

  • Categoria de folosinţă: autospecială (parametrul se referă la autospeciala în ansamblu);
  • Categoria autovehiculului: N3 (parametrul se referă la autospeciala în ansamblu);
  • Masa totală operaţională, complet echipată (cu echipaj şi toate plinurile făcute): 18.000 kg  (parametrul se referă la autospeciala în ansamblu);
  • Dimensiuni de gabarit în conformitate cu OG 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Putere specifică: 290 CP/ 213 kW;

 

Motor:

  • Turbo diesel – 290 CP / 213 KW
  • Tipul de combustibil: motorină;
  • Nivel de poluare: conform reglementărilor U.E. în vigoare, Euro 6;
  • Baie de ulei pentru pante cu înclinaţie până la 60% minim 37grade;
  • Cutie de viteze: manuală ZF 9S-1310 OD, echipată cu priză de putere pentru acţionarea accesoriilor din dotare.
  • Instalatie hidrualică automatizată 15-200 l/min, 160-250 bar:

 

  • Pompa hidraulică dublă cu pistonaşe montată pe PTO volantă antrenat prin cardan cu flanşă;
  • Echipamentele auxiliare vor fi antrenate hidraulic cu ajutorul pompei hidraulice;
  • Automatizare cu distribuitoare hidraulice cu control din cabină;
  • Sistem hidraulic prevazut cu supapă de by-pass;
  • Blocurile hidraulice vor avea diametrul nominal funcţie de echipamentele care necesită a fi antrenate;
  • Instalatia hidraulică va prelua de asemenea şi debitul/presiunea pompei duble cu roţi dinţate poziţionate pe motor angrenată de curele;
  • Rezervor ulei hidraulic: minim 200  litri ;
  • Componente hidraulice;
  • Cardan angrenare pompă;
  • Materiale electrice – automatizari;
  • Ulei hidraulic:  minim 200  litri;
  • Suspensie corespunzătoare categoriei de autovehicul N3, garda la sol faţă/spate de minim 300 mm;

 

Instalaţie frânare:

  • Servoasistată,
  • ABS (anti-lock braking system) - sistem antiblocare roţi la  frânare,
  • Pornire rapidă pentru vehicule speciale;

 

Dotări:

  • instalaţie de aer condiţionat cabină cu reglaj automat de temperatură (climatronic);
  • oglinzi laterale exterioare reglabile electrice şi încălzite;
  • geamuri electrice;
  • volan reglabil;
  • închidere centralizată cu telecomandă;
  • parasolar;
  • computer de bord în limba română;

 

Echipamente din dotare:

Freza de zăpadă

  • Freza de zapadă cu sistem în doi timpi, actionată prin sistemul hidraulic al autovehiculului purtător;
  • Montaj pe placa frontală a autoşasiului;
  • Sistem de sprijin prin patine;
  • Laţime de lucru (suprafaţă de acţionare): 2.400 mm;
  • Distanţa de aruncare a zăpezii: 10-20 m
  • Coş de evacuare cu diametru de minim 290 mm,  cu mişcare de rotaţie hidraulică: 240 grade;
  • Sistem hidraulic de ridicare-coborâre;
  • Panou de comandă cu joystick dublu în cabina şoferului;
  • Greutate proprie (utilaj cu dotare de bază):  cca. 650 kg;

 

Lamă de deszăpezire:

  • Lăţimea de operare: 3200 mm;
  • Lăţimea de operare înclinare la 30 grade: 2800 mm;
  • Ramă pentru plug şi lamă;
  • Paralelogram pentru ridicare-coborâre şi înclinare stânga-dreapta;
  • Tip răzoare: Cauciuc cu inserţii prevăzute cu amortizoare de şocuri;
  • Modalitatea de antrenare : hidraulică;
  • Ajustarea unghiului de înclinare : hidraulic;
  • Montaj pe placa frontala a autoşasiului;
  • Prevazută cu lumini de lucru 24 V;
  • Roţi de copiere teren;    

Modul pentru împrastierea materialului antiderapant Epoke Sirius AST SH3800

  • Capacitate: 5 mc;

Sistem de alimentare ce constă în:

  • Ax agitator ce previne întărirea materialului şi sparge bucăţile mari obţinându-se astfel o sursă de material uniformă şi constantă;
  • Rola de livrare ce prevede golirea uniformă a buncărului de material pe întreaga lungime şi previne alimentarea directă a benzii transportoare cu material;
  • Bandă transportoare din cauciuc ce transportă cu uşurinţă materialul dozat către discul de împraştiat;
  • Telecomandă cu posibilitatea afişării erorilor în eventualitatea unei defecţiuni;
  • Sistem electric integrat ;
  • Canal dozare material;
  • Ghidaje laterale cu role pentru poziţionarea în benă;
  • Priza dubla montată pe cabină pentru conectarea telecomenzii;
  • Grătare de siguranţă cu dimensiunea ochiului de maxim 50 x 50 mm pentru împiedicarea încărcării în răspînditor a materialului grosier;
  • Posibilitatea de a regla înaltimea de împrăştiere;
  • Sistem electric de reglare a simetriei de împrăştiere;
  • Latime de împrastiere reglabilă  între 2 şi 12 metri în paşi de 1 metru;
  • Antrenare de la instalaţia hidraulică a vehiculului purtător;
  • Prelată pliabilă;
  • Picioare de susţinere;
  • 1 buc. girofar roşu;
  • Lampă de lucru (pentru control vizual al campului de impraştiere)

 

Container abroll;

  • Volum: 20 mc
  • Grosimea tablei pentru pereţi: 3 mm;
  • Grosimea tablei pentru podea: 4 mm;
  • Protejat anticoroziv la interior şi exterior.

 

Modul de stins incendii cu bazin;

  • Subcadru metalic special conceput pentru amblasarea pe cadru de cârlig;
  • Compartiment accesorii pentru depozitarea şi transportul accesoriilor p.s.i. prevăzute în Anexa nr.1;
  • Rezervor apă: minim 5000 litri, material oţel inox ; este prevăzut cu capac de vizitare, pereţi „sparge val”;

Agregat de pompare:

  • Antrenarea agregatului de pompare se face de la motorul auxiliar fără a fi necesară intervenţia instalaţiei suplimentare montate pe şasiul purtător;
  • Agregat de pompare cu o treaptă de presiune, cu dispozitiv automat de amorsare. Agregatul de pompare trebuie să asigure refularea apei la joasă presiune pe două ieşiri tip B şi două ieşiri tip C. De asemenea instalaţia specială trebuie să permită atât alimentarea rezervorului de apă dintr-o sursă sub presiune (hidrant) pe o intrare tip B, cât şi din surse fără presiune (conducta de legătură între pompă şi rezervorul de apă, în cazul alimentării rezervorului din surse fără presiune, trebuie să fie de tip B). Amorsarea trebuie să se realizeze în maxim 90 secunde, la o înălţime de aspiraţie de 7,5 m pe o intrare de 4” (tip A).
  • Performanţele de refulare pompă: debit minim 1500 l/min la 10 bar.
  • Conducte de aspiraţie (una de tip A, pentru surse naturale de apă, o intrare tip B pentru surse de apă sub presiune), conducte de legătură, conducte de refulare apă la joasă presiune (2 refulări tip B şi 2 refulări tip C).

Instalaţie de comandă:

  • Amplasare: central spate;
  • Instrumente: panou de comandă dotat cu dispozitiv de control a turaţiei motorului, contact general pornire-oprire motor şi aparate care să furnizeze informaţii privind: presiunea de lucru a pompei, depresiunea necesară amorsării instalaţiei de stingere, monitorizarea permanent a cantităţii de apă, monitorizarea timpilor de lucru intermediari si a totalului funcţionării pompei de la începutul exploatării.
  • Aparatele de monitorizare a presiunii de lucru vor fi de tip manometru, iar pentru vid de tip manovacuummetru.
  • Turometrele vor fi de tip mecanic.
  • Comenzile vor fi mecanice.
  • Robineţii pentru deschiderea ieşirilor (A, B, C), vor fi de tip sertar.
  • Echipamente de semnalizare acustico – optică şi de comunicaţii radio:
  • Rampă de semnalizare acustico – optică sau două girofaruri tip stroboscop de culoare roşie pe cabină echipată/echipate cu  sistem de protecţie  împotriva loviturilor accidentale  şi dispozitiv de avertizare acustică:
  • Rampă modulară compusă din următoarele:
  • Două module laterale, cu girofar sau lampă blitz aşezate în stânga şi în dreapta modulului acustic care este poziţionat central;
  • Modulele laterale sunt amândouă de culoare roşie şi încastrate în gabaritul cabinei la partea superioară;
ALTE RECOMANDARI